سیستم اعلام حریق
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

مونیتورینگ

 

سیستم‌های اعلام و اطفا حریق اتومات معمولاً از یک مانیتور در قسمت‌های پر تردد یا نگهبانی‌ها که به صورت 24 ساعت حضور دارند استفاده می‌شود که این پنل‌ها را Mimic panelمی‌نامند.

سیستم اعلام حریق متعارف

 


سیستم متعارف دزدگیر و اعلام حریق  از قدیمی ترین انواع سیستم های اعلام حریق است که علی رغم تغییرات کیفی اندک، هم چنان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در این سیستم چندین حسگر(Detector) و شستی که یک منطقه از ساختمان را پوشش می دهند در قالب یک مدار به هم پیوسته، به تابلوی کنترل مرکزی متصل می شوند.

 

 بنابراین هر مدار نماینده ی یک منطقه است.

 

در ساختمان های عمومی اعلام ناشی از حریقی کوچک ممکن است موجب هراس تعداد زیادی و یا اخلال در روند معمولی فعالیت ها گردد از این رو در این اماکن استفاده از پیش پیام سیستم های دو مرحله ای مناسب تر است .

 

همان گونه که در تصاویر مشخص است، نحوه ی هم بندی تجهیزات کشف و تشخیص نسبت به تابلوی کنترل مرکزی به صورت شاخه ای و یا به عبارت دیگر شعاعی است.

 

هر تابلوی کنترل مرکزی متعارف می تواند 2،4،8 و یا مدارهای بیشتری را پشتیبانی کند.

 

 

 

در آموزش دزدگیر و اعلام حریق  و سیستم اعلام حریق آدرس پذیر اصول کشف و تشخیص حریق در سیستم های آدرس پذیر، مشابه سیستم های متعارف است، به جز این که در این گونه سیستم ها، هر یک از حسگر(Detector)های اتوماتیک و یا شستی ها دارای آدرس منحصر به فردی هستند که از طریق آن تابلوی کنترل مرکزی قادر به شناسایی و تعیین هر یک از آن هاست.

 

 مدار کشف در این گونه سیستم ها نه به صورت شاخه ای، بلکه به صورت حلقوی است، که از تابلوی کنترل مرکزی آغاز و به همان تابلو ختم می شود و کلیه ی تجهیزات به صورت موازی در همین مدار حلقوی جای می گیرند.

 

 هر حلقه می تواند به تناسب تعداد تجهیزات و سطوح مورد حفاظت، یک یا چند منطقه را پشتیبانی کنید.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: